Biuletyn Informacji Publicznej

Pozostała sprzedaż

Zasady wystawiania i przesyłania faktur VAT, korekt faktur VAT oraz duplikatów faktur VAT wystawianych za sprzedaż pozostałą w formie elektronicznej:

  1. Podstawą prawną wystawiania i przesyłania faktur VAT, korekt faktur VAT oraz duplikatów faktur VAT w formie elektronicznej jest Ustawa z dn. 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (j.t. Dz.U. z dn. 23.01.2020 r., poz. 106, z późn.zm.) zwana dalej Ustawą.
  2. PEC - Gliwice Sp. z o.o., 44-100 Gliwice, ul. Królewskiej Tamy 135 wystawia i przesyła faktury VAT, korekty faktur VAT oraz duplikaty faktur VAT za sprzedaż pozostałą w formie elektronicznej (dalej w skrócie: „e-Faktura”), gwarantując ich czytelność i autentyczność pochodzenia oraz integralność.
  3. e-Faktura jest przesyłana Odbiorcy w formie elektronicznej pod warunkiem uprzedniej zgody Odbiorcy na taki sposób otrzymywania faktur, zwanej dalej „Akceptacją”.
  4. Akceptację składa się:
    1. na piśmie, poprzez wypełnienie formularza: „Zgoda na otrzymywanie faktury elektronicznej (e-Faktury)” i przesłanie go na adres: PEC - Gliwice Sp. z o.o., 44-100 Gliwice, ul. Królewskiej Tamy 135 lub drogą elektroniczną w formie pliku PDF na adres e-mail: sekretariat@pec.gliwice.pl 
    2. drogą elektroniczną przez wypełnienie formularza: „Zgoda na otrzymywanie  faktury elektronicznej (e-Faktury)”
      i przesłanie go w formacie pliku PDF (Portable Document Format) z bezpiecznym podpisem elektronicznym
      w rozumieniu przepisów powołanych w pkt 2, na adres: sekretariat@pec.gliwice.pl
    3. e-Faktura będzie przesłana w formacie pliku PDF (Portable Document Format)
      z adresu e-mail: e-faktura@pec.gliwice.pl.
  5. Akceptacja jest jednoznaczna z rezygnacją Odbiorcy z otrzymywania faktur w formie papierowej.
  6. Pierwsza e-Faktura zostanie wystawiona nie wcześniej, niż po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego formularza na adres podany w pkt. 4.
  7. Za dzień doręczenia Odbiorcy e-Faktury uznawany będzie dzień jej wysłania do Odbiorcy.
  8. Odbiorca zobowiązuje się do utrzymywania aktywnego adresu e-mail, wskazanego w formularzu Akceptacji przez cały okres korzystania z usługi e-Faktury.
  9. Odbiorca ma prawo dokonać zmiany adresu e-mail wskazanego w Akceptacji w formie oświadczenia złożonego we „Wniosku o zmianę adresu e-mail do przesyłania faktury elektronicznej (e-Faktury)”, które należy wysłać na adres wskazany w pkt 4.
  10. Odbiorca jest uprawniony do cofnięcia Akceptacji. Cofnięcie Akceptacji następuje poprzez złożenie oświadczenia według wzoru „Cofnięcie zgody na otrzymywanie faktury elektronicznej (e-Faktury)” i przesłanie go na adres wskazany w pkt 4.
  11. Cofnięcie Akceptacji jest skuteczne po zweryfikowaniu przez PEC - Gliwice  Sp. z o.o. Weryfikacja nastąpi
    w terminie do 14 dni roboczych od daty otrzymania przez PEC - Gliwice Sp. z o.o. oświadczenia o cofnięciu zgody na otrzymywanie e-Faktur.
  12. Wzory oświadczeń, o których mowa w pkt 3, 10 i 11 są dostępne na stronie internetowej pec.gliwice.pl/strefa-klienta/pozostala-sprzedaz.